"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. október 16., kedd

Dörmi kismackó gluténmentes, tej- és tojásmentesen házilag

Nagyon gyakran hangzik el a fiaim szájából a "Bárcsak ehetnék ilyet!" című mondat. Odafigyelek arra, hogy mi az, amire a fiúk vágynak, s amire lehetőség van, azt igyekszem megvalósítani. Dani legutóbb a Dörmi kismackóra mondta, hogy bárcsak ehetne. Abszolút átérzem a vágyát, hiszen ő még emlékszik, hogy régen evett ilyeneket, s ha már az íze nincs is az emlékeiben, azt tudja, hogy szerette.
Az Aldiban láttam gyerekeknek való sütőformát. Igazából abszolút normál sütőforma, csak méretében gyerekre szabták. Volt mackó formájú is, 2db egy csomagban. Megvettem, s ma abban sütöttem nekik Dörmi macit.
4 mackóhoz kell:
200gr liszt (én 150gr rizsliszt és 50gr gluténmentes zabpehelyliszt keverékével csináltam, de 100% rizsliszttel is jó),
2dl 100% almalé,
70gr xilit,
1 csipet só,
1 csomag sütőpor,
1 mokkáskanál szódabikarbóna,
4 evőkanál étolaj (én repceolajat használok),
8 kocka Boci étcsoki
Az almalevet a xilittel, a lisztet sóval, szódabikarbónával és sütőporral összekeverem. Összeöntöm őket, csomómentesre keverem, majd hozzáadom a 4 evőkanál olajat. A maci sütőformát kikenem tejmentes margarinnal (Ligát használok), megszórom rizsliszttel, s beleöntök megfelelő mennyiségű piskótatésztát. Az étcsokikat kockákra töröm és a kockákat is elfelezem, majd egy maciba 2 kocka (4fél) étcsokit nyomok, úgy, hogy a tészta ellepje. Légkeveréses sütőben 175 fokon aranybarnára sütöm (kb 15-20perc).
Méretre nagyobb, mint a bolti, így én Dörmi nagymackónak neveztem el. A fiúk nagyon örültek neki, egy pillanat alatt elpusztították!
Macipár:
 Széttörve belülről:
 Elfogyott: