"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. május 25., vasárnap

Almás kalács (glutén-, tojás- és tejmentes)

Gyereknapra kinti programot terveztünk, így valami csomagolható kaját szerettem volna, ami kellően gyerekbarát és túlmutat a szendvicsen :) Viszont az itthon lévő dolgokból akartam megcsinálni, így esett a választás az almás kalácsra, amit előző este megcsináltam és reggel vágtam csak fel.

Hozzávalók a tésztához:
- 120 g nutri free per pane
- 100g kukoricaliszt
- 20 g hajdinaliszt
- 10g tápióka keményítő
- 3 ek cukor
- 1 ek olaj
- 15 g friss élesztő
- 3 dl langyos rizstej
töltelék:
- 3 nagyobb alma, hámozva, reszelve
- pici citromlé az alma meglocsolásához
- 2 ek rizsdara
- 2 ek porcukor
- 1 vaníliás cukor
- 2 ek Mester család citromos pudingpor (jó a sima kukoricakeményítő vagy gm vaníliás pudingpor)
- 1/3 kk mézeskalács fűszerkeverék 

Összekevertem a száraz alapanyagokat, majd hozzáöntöttem a cukorral és élesztővel elkevert rizstejet és az olajat, majd  jól kezelhető, rugalmas tésztává gyúrtam. Lereszeltem az almát, gyorsan, hogy meg ne barnuljon elkevertem egy kis citromlével, megcukroztam és csipet mézeskalácsfűszerrel elkevertem. Hozzáadtam a rizsdarát és 1 ek pudingport, ezzel is jól elkevertem. Kilisztezett asztalon kinyújtottam a tésztát, beszórtam pudingporral, és egyenletesen elosztottam az almás tölteléket rajta, majd feltekertem. Tartozom egy vallomással, ekkor azt hittem, hogy halott az egész, mert átnedvesedett a tészta az almától, de sikerült belevarázsolnom a kiolajozott, kukoricaliszttel beszórt hosszúkásabb kenyérformába. De szerencsére jól gondoltam, hogy nem kell kinyomkodni az almát, hiszen a rizsdara és a pudingpor sütés közben magába szívja a levét és a tésztának sem lett gondja attól, hogy nedvesen került a formába. 45 percig hagytam kelni az 50 fokos sütőben. Megkentem a tetejét olvasztott margarinnal és megszórtam kicsit kristálycukorral. Nem tettem most vizet a sütő aljába, 200 fokon légkeveréssel kb 35-40 percig sütöttem. Szépen megsült, könnyen kijött a formából, jól szeletelhető és finom lett :)