"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. május 28., szerda

Gluténmentes hajdinás pulykafasírt (tojásmentes is)

Van már egy gyors fasírtreceptem a blogon, de az panírmentes és kicsit tömörebb, mint az igazi fasírtok. Azért írom ki ezt is, mert ez állagában teljesen olyan, mint egy rendes tojásos panírozott fasírt. Kicsit hajdinás íze van, aki szereti a hajdinát, imádni fogja.

Hozzávalók 20-25 golyóhoz:
- 500gr darált pulykahús (én mellből csináltam),
- 2 kis fej vagy 1 nagy fej hagyma,
- 4 gerezd fokhagyma,
- ízlés szerint só, bors, majoranna, pirospaprika,
- 2 ek hajdinapehely,
- hajdinakása

A hagymákat felaprítom, belekeverem a húsba, fűszerezem, alaposan összegyúrom. A hajdinapelyhet annyi vízzel elkeverem, hogy épp beszívja, azt is belekeverem a húsba, majd még annyi hajdinakását (kb 2 ek) gyúrok hozzá, hogy jól formázható legyen (ne túl puha de ne essen szét).
Kis gombócokat formázok belőle, majd egy külön tálba szórok hajdinakását és abban megforgatom. Bő olajban lassú tűzön megsütöm, miután átsült, kicsit még nagy lángra veszem, hogy a külseje megpiruljon.

Én tej-gluténmentes krumplipürével tálaltam. Jó étvágyat!