"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. július 8., kedd

Gluténmentes burgonyás kenyér

Maradt ebédről egy kis rozmaringos burgonyapürénk (főtt krumpli+ margarin+csipet őrölt rozmaring), azt használtam a mai kenyérhez.

250g Nutri free mix per pane
100g krumplipüré
1 ek magkeverék
2-2,5 dl langyos víz
1kk cukor
2/3 zacskó Dr. Oetker expressz élesztő

50 fokra előmelegítem a sütőt. A lisztben elkeverem az élesztőt, a cukrot és a magkeveréket. Elkezdem összedolgozni a krumplipürével, apránként adagolva a vizet hozzá. A tésztának nem túl keménynek, de azért valmennyire formatartónak kell lennie. Lekapcsolom a sütőt.
Jó olajos kézzel hosszúkás formára igazítom, a tetejét megszórom magvakkal, kicsit bevágom, szilikonos sütőpapíros pizzasütőlapra teszem, az előmelegített sütőben kelesztem 15 percet. Mikor szépen megkelt, olvasztott margarinnal vékonyan megkenem, 220 fokon addig sütöm légkeveréssel, míg szép színe nem lesz.
(Amikor kelt a tészta, oldalról kitámasztottam, hogy ne terüljön szét.A sütőpapír alá tettem csíkba hajtogatott vastagabb fajta alufóliát.)

 Legközelebb tovább sütöm, hogy kérgesebb legyen, így egy lágy héjú, nagyon finom, puha belsejű kenyérkét kaptam. Ez a recept gyakori vendég lesz a konyhánkban :)