"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. július 19., szombat

Gluténmentes kókuszos muffin (tej- és tojásmentes)

Éjszakás hét végén hazaérve mi mást csinálhatnék, mint süthetnék... Mútkor hajtott a kíváncsiság, mitől más egy 52%-os zsírtartalmú, aprószemű kókuszreszelék, mint egy sima, bárhol kapható társa. Hát megkaptam a választ, már akkor, mikor kinyitottam a zacskót. Csodalatos , intenzív illat csapta meg az orromat. A süteménybe keverve pedig igazán erős íze volt, így hozzám hasonló kókuszrajongóknak ajánlom, megéri az árát (Cocomas kókuszreszelék).
Az ezzel készült muffin hozzávalói:

150 g Nutri free mix per Dolci
50 g cirokliszt
50 g Cocomas kókuszreszelék
80g cukor
1 cs. vanilincukor
1/2 cs. sütőpor
2dl vaníliás rizstej, benne fél citrom levével
1 bio citrom reszelt héja
2 ek. olaj

Kakaós töltelék:
Olvasztott sütőmargarin
Instant kakaópor
2 ek karobos mogyorókrém

Előmelegítem a sütőt 180 fokra. Összekeverem a száraz anyagokat, belereszelem a citrom héját, majd belekeverem a citromos rizstejet és az olajat. Vízzel kiöblített szilikon muffinformába öntöm, én mini kuglófosban készítettem, hogy megtölthessem. 180 fokra előmelegített sütőben légkeveréssel kb. 20 perc alatt készre sütöm.
 A tölteléket csak szemre csináltam. Kb 2 ek margarint megolvasztottam, tettem hozzá 2 ek tejmentes, karobos mogyorókrémet és annyi instant kakaóport olvasztok bele, amivel sűrű krémet kapok. Belekanalazom a kuglófocskák közepébe, majd megszórom kókuszreszelékkel. Nagyon kókuszos reggeli :)