"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. augusztus 6., szerda

Gluténmentes gyros tortilla tekercsben (tej-, tojásmentes)

Egyszerű és nagyszerű recept, az íze természetesen nem olyan, mint az igazi tortilla tekercsé, kicsit vastagabb is a tésztája, de nagyon finom volt. A gyerekek először ettek gyrost, imádták.

4 db tésztához a hozzávalók:
- 40 gr hajdinaliszt,
- 50 gr rizsliszt,
- 60 gr tápiókakeményítő,
- 1,5 dl víz,
- 2 csipet só

 Csomómentesre elkevertem és olajjal kikent palacsintasütőben megsütöttem. Eleinte kemény tészta 10 perc múltán már tekerhető puhaságú.

Tölteléknek nagyon vékony csíkokra vágott csirkemellet olajon jó fűszeresen megsütöttem (hagyma, fokhagyma granulátum, só, bors, pirospaprika) (ha van mentes gyros fűszerkeverék, az a legjobb), beletettem a tekercsekbe, hagymát, jégsalátát, uborkát, paradicsomot, újhagymát és csemegeuborkát is tettem bele, öntetként pedig 2 dl Coccomast kevertem el 1 citrom levével és annyi sóval, fokhagyma granulátummal és kicsi borssal, ahogy az én ízlésemnek megfelelt.