"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. augusztus 31., vasárnap

Gluténmentes lekváros kifli (tej- és tojásmentes)

Nagyon finom, enyhén fahéjas szilvalekvárt főzött édesapám, mire hazaértem.Egy kis babatálkányi maradt, ami nem fért az üvegekbe, az hozta meg a kedvemet a sütögetéshez. A Facebookon tagja vagyok egy gluténmentes élettel foglalkozó csoportnak, amelynek oszlopos tagja Veronika, az ő blogjából vettem az elkészítési módot, EZ az a recept.Ezúton is köszönöm :)
A kifli hozzávalói:

250g Nutri free mix per Dolci
50g hajdinaliszt
50 g cukor
1 cs. vanillincukor
1/2 cs. Dr.Oetker expressz élesztő
2 dl langyos rizstej
1 ek olaj
sűrű szilvalekvár (vagy egyéb lekvár) a töltelékhez
1 tk olaj, 2 tk rizskrém, 2 tk méz keveréke a kifli megkenéséhez
1 lábasban forrásban lévő víz
fahéjas porcukor szóráshoz

Összekevertem a száraz anyagokat, majd belegyúrtam a nedveset,jól átgyúrtam a tésztát. Kb fél cm vastag körré nyújtottam, 8 cikkre vágtam, a cikkek széles részére tettem egy kis lekvárt, majd a csúcsa felé feltekertem, kissé behajlítottam kifli formára. Sütőpapírra téve 20 percig langyos sütőben kelesztettem, majd forrásban lévő vízbe mártottam a kifliket, oldalanként 20-20 mp-re, megkentem a mézes keverékkel, aztán 170 fokon alsó-felső sütéssel szép színűre sütöttem.Még forrón meghintettem fahéjas porcukorral.